The Facehunter doet het met Geox
Schoenenmerk Geox stuurt streetstylefotograaf The Facehunter naar de grootste Europese modesteden om Geoxliefhebbers voor de lens te krijgen.
Geox staat bekend als "de schoen die ademt". Dankzij de geperforeerde rubberzool en het speciale membraan dat zweet afstoot zonder water binnen te laten heeft het schoenenmerk een unieke marktstrategie, maar iedere fashionista weet dat practical niet altijd over pretty primeert.
Gelukkig heeft Geox de laatste jaren ook enorm ingezet op design. Deze winter zien we enkellaarsjes in vrolijke kleuren, trendy loafers, ballerina's met dierenprint en zelfs sneakers met studs in het Geoxassortiment. Het label is duidelijk volledig mee met de tijdsgeest en produceert functioneel, maar tegelijk ook zeer hip schoeisel.
Net dat wil het merk in de kijker zetten. Geox deed daarvoor beroep op Yvan Rodic, de bekende streetstylefotograaf achter de succesvolle blog The Facehunter. Zijn opdracht: in Parijs, Berlijn, Milaan en Barcelona de trendsetters met Geoxen aan hun voeten vastleggen op zijn gevoelige plaat.
Feeling ging mee op pad in Barcelona, waar heel wat outfitbloggers zich in de prachtige flagshipstore op de Passeig de Gracia vergrepen aan al het lederlekkers dat op glanzende rekken stond uitgestald. Ons Spaans mag dan wel niet top zijn, wij begrepen dat het geen gemakkelijke keuze was: gaan we voor de glimmende loafers met het gespje of toch maar voor de knielaars in daim?
Eens het schoentje paste trok The Facehunter met deze hippe vogels de straat op om outfitfoto's te nemen; een unieke gelegenheid voor de bloggers maar ook voor Yvan Rodic zelf. "Geox geeft me de kans om heel wat nieuwe mensen te leren kennen. Een accessoire, zoals een schoen, kan een look complimenteren, maar ook volledig dragen, dat zie je duidelijk op de foto's. Het is ook voor mij een zeer leerrijke samenwerking."
Het nieuwste boek van Yvan Rodic; A Year In The Life Of Facehunter, is momenteel te koop.