Zalando deelt de shoppinglijstjes van bekende namen
Zalando lanceert Stories on Zalando, een winkelervaring waarbij inspiratie voorop staat. De feature is ontworpen om klanten te helpen in hun zoektocht naar de nieuwste trends. De eerste cover story is van zangeres Charli XCX. En wij willen alles voor ons volgende feestje.
Een nieuwe manier van winkelen
Online shoppingbestemming Zalando gooit de manier van verkopen om met hun gloednieuwe Stories on Zalando, een content-hub samen met Highsnobiety die shoppers moet helpen om het bos door de bomen te zien. Door inspiratie op de eerste plaats te zetten, hoopt Zalando hun klanten beter te kunnen faciliteren tijdens het winkelen. De webshop wil verder gaan dan een transactionele relatie met hun klanten. Ze wil hen boeien met verhalen en inspireren met editorials.
De wishlist van Charli XCX
Het eerste gezicht van de cover story is singer-songwriter Charli XCX. Je kent haar van de hits ‘Boom Clap’ en ‘I love it’. Ze was bij de lancering in Berlijn, maar verder is ze in ‘winterslaapfase’ zoals ze zelf vertelt in de app van Zalando. Al moet je winterslaap niet te letterlijk nemen. “Ik maak muziek, feest, ga volop uit, maak fouten en denk na. Ik ontmoet nieuwe mensen, ga naar etentjes met mensen die ik nauwelijks ken en blijf tot vijf uur ’s nachts op om uit mijn dak te gaan,” vertelt ze aan Zalando. Haar kledingselectie weerspiegelt deze fase van plezier en vertier met een comfy jeans van Guess, een hemd van Ralph Lauren, maar ook met een doorschijnend rhinestone jurkje en een paars fluffy tasje. Het shoppinglijstje van Charli XCX ontdekken? Dat doe je hier.
Nog meer inspiratie
Charli XCX is trouwens niet de enige ster die haar naam en wishlist aan Zalando leent. O.a. haarvisionair Taiga Sato en bloemenontwerper Misha Toridascu delen hun stijl. Het zijn opvallend veel cultnamen, dj’s, kunstenaars en streetstyle-gezichten die in het inspiratielijstje van Zalando staan. ‘Dat is een bewuste keuze,’ vertelt David Fischer, oprichter van Highsnobiety. “Het doel van Stories on Zalando is niet om de meeste klanten aan te trekken, maar om de juiste mensen aan te spreken en hen de weg te wijzen op Zalando.”
Meer lezen
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier