Partners Michael (33) en Wouter (31) delen hun garderobe: ‘Het is een mooie gedachte dat een stuk meerdere levens kan hebben’

Michael von der Crone (33) is ontwerper van de couture en de prêt-à-porter bij het huis Natan. Zijn partner sinds 15 jaar is Wouter Demets (31), marketingman voor het Belgische zonnebrillenmerk Komono.

Wisselwerking

Wouter: “Misschien is delen een fout woord. Sommige stukken migreren. Ze leggen de afstand af van zijn deel van de kast naar mijn rek. Er zit beweging in onze kast, maar dat is niet constant.”
Michael: “Het is een golfbeweging. Soms wisselen we veel kleding uit, en dan zijn er plots periodes dat we er geen behoefte aan hebben. Het heeft veel te maken met hoe het modebeeld er op dat moment uitziet. We hebben een erg uiteenlopende stijl, die af en toe toch overlapt.”
Wouter: “Soms doen we een miskoop, zo’n stuk dat je één keer draagt en dan denkt: was dit nu wel zo’n goed idee? Dat zijn vaak de items die dan bij de ander belanden.”
Michael: “En hemden, die willen ook nog weleens naar een ander deel van de kast verhuizen. We zijn beiden overtuigde hemdendragers.”
Wouter: “Eigenlijk hebben we in alles dezelfde maat, zelfs in schoenen, maar die worden nooit uitgewisseld.”

Hetzelfde maar dan anders

Michael: “Mijn stijl neigt naar tailoring, naar zwart en wit, en is misschien iets traditioneler georiënteerd. Wouter valt sneller voor texturen en kleuren. We houden beiden van dat uitgepuurde Scandinavische gevoel: COS, ARKET, Acne... Maar ook van Van Noten, Marni en Our Legacy. We kiezen voor dezelfde merken, maar maken een andere selectie.”
Wouter: “Michael gaat voor hardere, duidelijke stukken. Neem nu zijn mooie zwarte bomber, hij staat er geweldig mee, mij past het absoluut niet. Een zachte camel trui van mij gaat hem dan weer helemaal niet af.”

Tweede leven

Michael: “We proberen onze kleerkast klein te houden. Liever investeren in stukken voor de lange termijn dan in fast fashion. Als we echt voelen: dit past niet meer bij ons, dan verkopen we het.”
Wouter: “We kopen veel tweedehands bij de Rosier, Labels Inc. of Vestiaire Collective. Het is een mooie gedachte dat een kledingstuk meerdere levens kan hebben. Op dezelfde manier vind ik het fijn dat wij sommige kledingstukken delen, of nog een extra kans geven.”
Michael: “We winkelen graag, we kijken graag naar kleding. Ik heb mode gestudeerd, voor mij is het echt een passie. Random Identities van Stefano Pilati – een genderless collectie, enkel te krijgen online bij ssense – spreekt me bijvoorbeeld erg aan. Niet meteen om te kopen, maar als concept, als een nieuwe manier om aan mode te doen.”
Wouter: “Mode blijft een van de leukste mogelijkheden tot expressie. Dat moment ’s morgens dat je nadenkt over hoe je je voelt en hoe je er wilt uitzien: een beetje opgekleed, met een air van bring it on. Of net heel relaxed en casual. Laat het dan met een geleend hemd zijn.”

Hebben dit najaar:

Foto: Liesje Reyskens

Partner Content

Gesponsorde content