© Getty Images

Nike en SKIMS lanceren nieuw fitnesslabel: dit is alles wat we weten over NikeSKIMS

“Maak kennis met NikeSKIMS”, lazen we op het Instagramaccount van Kim Kardashian. Dit is geen oefening, de realityster en sportlabel Nike slaan wel degelijk de handen in mekaar en lanceren dit voorjaar nog een gloednieuw activewear brand.

Kim Kardashians shapewear brand SKIMS is geroemd voor de vele onverwachte collabs met andere brands of beroemdheden. Zo lanceerde Kardashian eind vorig jaar nog een samenwerking met Dolce & Gabbana, passeerden er al collabs met Swarovski en The North Face en stonden bekende gezichten als Lana Del Rey, Charli XCX, Sabrina Carpenter en Nicola Coughlan al voor de lens van verschillende SKIMS-campagnes.

NikeSKIMS

Na tal van virale samenwerkingen, achtte Kim K het duidelijk tijd om haar label naar een volgend niveau te tillen. Daarvoor gaat SKIMS in zee met sportmerk Nike. Alleen gaat het hier niet om een collectie in samenwerking met elkaar, de twee partijen stampen zo even een nieuw label uit de grond: wees welkom, NikeSKIMS!

Kim Kardashian en Nike maakten gisteren het nieuws bekend onder meer via hun Instagramaccounts. “Maak kennis met NikeSKIMS. Een nieuw merk dat dit voorjaar gelanceerd wordt voor de body-obessed. Ontworpen om te shapen, gecreëerd om te presteren“, schreef Kardashian als caption bij een foto van vermoedelijk het nieuwe logo van het kersverse label: een combinatie van de Nike-Swoosh en het SKIMS-logo in het chocoladebruin leer.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Momenten later postte de mama van vier nog een foto van een personeelsbadge van NikeSKIMS, waarop natuurlijk een perfect gestylede foto van Kim zelf prijkte.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Beste van beide merken

“We zijn enorm enthousiast over de kans om een nieuw merk op te bouwen en de volgende generatie atleten te inspireren met NikeSKIMS”, klinkt het bij Heidi O’Neill, President of Consumer, Product and Brand bij NIKE, Inc. “Deze samenwerking brengt het beste van beide merken samen.”

Jens Grede, medeoprichter en CEO van SKIMS: “De afgelopen vijf jaar heeft SKIMS de markt voor lingerie en casual kleding opnieuw gedefinieerd, met inclusiviteit en zelfvertrouwen als speerpunten. Nu, in samenwerking met Nike – de onbetwiste leider in sportprestaties en innovatie – staan we klaar om een nieuwe standaard in de activewear-markt te creëren.”

Kim Kardashian voegt daar nog aan toe: “Nike en SKIMS delen een diepgewortelde toewijding aan innovatie, inclusiviteit en het verleggen van grenzen, gedreven door een onwrikbaar geloof in de kracht van vrouwen. Deze samenwerking is de ultieme weerspiegeling van die gedeelde visie: een collectie die tot in de kleinste details is ontworpen om het lichaam te shapen en optimaal te presteren, voor iedereen.”

Minimalisme in het voorjaar

Mogen we dus verwachten: activewear dat elk soort lichaam ondersteunt om zo goed mogelijk te presteren. Aangezien Kim K haar naam aan het project verbindt, verwachten wij leggings, pufferjacks, sportbh’s in een waaier aan nude tinten en minimalistische snits die steun bieden waar nodig en toch een sexy zandloperfiguur in de hand werken.

Wanneer we de eerste drop van het gloednieuwe label mogen verwachten? Zoals aangekondigd, zal de eerste collectie het licht zien in de lente van dit jaar, alleen telt dat enkel voor de Amerikaanse markt. In 2026 zal het label verder uitbreiden naar de rest van de wereld.

Meer modenieuws

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

Gesponsorde content