Internationale Vrouwendag: deze modelabels zetten vrouwen in de kijker
Op Internationale Vrouwendag (8 maart 2020) worden vrouwen extra in de verf gezet – de hashtag #EachforEqual helpt daar een handje bij. Ook heel wat modelabels inspireren vrouwen het beste uit zichzelf te halen, want stap één is een garderobe die je zelfvertrouwen boost of vrouwen elders meer kansen geeft. Klaar om òns te vieren?
Yes, you can! met Vero Moda
Vero Moda sloeg voor haar nieuwste capsulecollectie de handen in elkaar met Duits model Elena Carrière. Als influencer inspireert ze anderen om de beste versie van zichzelf te zijn. De collectie bestaat uit katoenen T-shirts en truien met het simpele maar krachtige opschrift ‘You can’. Een boodschap die de kracht van vrouwen wereldwijd viert en oproept tot meer gendergelijkheid. Naast Elena belichamen ook de drie andere campagne-ambassadeurs – Didem Özgün uit Finland, Roos van Dorsten uit Nederland en Alicia Bocio uit Zweden – deze optimistische kijk.
De opbrengsten van de collectie gaan integraal naar Caïo: een onderneming in Noord-Oeganda die duurzame cosmetica creëert van met de hand geraapte shea noten. Met de steun van Vero Moda wil Caïo de 3000 bij hen werkende vrouwen IT-apparaten en een kantoor bezorgen. Het cosmeticabedrijf traint bovendien de vrouwen – die de noten verzamelen en de uiteindelijke producten verkopen – in levensvaardigheden, financiële skills en ondernemerschap.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Femme League bij Gant
Ook Gant ondersteunt Internationale Vrouwendag en “Woman Empowerment” met een lente-zomer 2020 capsulecollectie pro jonge, vrouwelijke ondernemers. Het label doet verdere inspanningen om de gelijkheid tussen mannen en vrouwen te bevorderen. Het Gant team zelf bestaat bijvoorbeeld al voor 70% uit vrouwen en 30% uit mannen!
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
De #PatriziaPepeCrew van Patrizia Pepe
Ook Patrizia Pepe lanceert een capsulecollectie T-shirts die een sterke boodschap van eenheid en solidariteit verspreiden. Achteraan staan 3 handen die naar de lucht reiken, vooraan de slogan ‘Women Support Women’, in glinsterende kristallen.
Het merk roept tegelijkertijd ook de #PatriziaPepeCrew in het leven, een inclusieve beweging van vrouwen die met muziek, kunst, sport... hun unieke verhaal aan de wereld tonen. De eerste crew bestaat uit een groep jonge skaters die geëngageerd vertellen over de uitdagingen die ze ervaren in een typisch mannelijke sport.
#YOURULE met Esprit
De lentecampagne van Esprit bindt de strijd aan met stereotypen. Met #YouRule wil Esprit je inspireren om open minded te zijn, niet in hokjes te denken en je eigen ding te doen. Het gezicht van de campagne is Eunice Beckmann, ambassadrice van het UEFA-vrouwenvoetbal en voorvechtster in de strijd tegen gendervooroordelen. Ze heeft één duidelijke boodschap voor vrouwen en meisjes: breek de regels, herschrijf ze, bepaal ze! De collectie straalt héél wat joie de vivre uit, met gestreepte prints in frisse, felle kleuren en abstracte paisleypatronen.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
#herimageherstory by & Other Stories
Ook & Other Stories komt elk jaar met een campagne rond Internationale Vrouwendag en dit jaar lanceren ze 9 zelfportretten van vrouwelijke fotografen die zo hun verhaal vertellen onder het motto ‘Her Image, Her Story’. Je kan de limited edition affiches shoppen in de winkel en de volledige opbrengst gaat naar CARE – een armoedebestrijdingsorganisatie met een specifieke focus op vrouwen en meisjes.
Het gaat zelfs verder. Je kan & Other Stories ook 1 euro laten schenken aan CARE door op je Instagram simpelweg een zelfportret te posten met #herimageherstory. Het label gelooft namelijk in de sterke verbintenis tussen vrouwen onderling en wil deze boodschap verspreiden, ook zònder aankoop in hun shop. Doe jij ook mee?
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
The Woman Collective van Object
OBJECT lanceert het derde hoofdstuk van zijn campagne #THEWOMANCOLLECTIVE, waarmee het merk de mode-industrie in een authentiekere richting wil duwen. Italiaans synchroonzwemster en model Camilla Vettore is het gezicht van de nieuwe lentecollectie en haar verhaal is een échte inspiratie op het gebied van inzet, zelfvertrouwen en bereidheid om haar passie te volgen. #THEWOMANCOLLECTIVE promoot unieke en bijzondere vrouwen met een eigen mening, die helemaal zichzelf zijn en de collectie is top!
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
De kracht van vrouwen bij Violeta by Mango
Violeta by Mango voorziet grotematenmode voor dames tot maat 54. Niet toevallig rond Internationale Vrouwendag stellen ze je voor aan acht vrouwen die iets met elkaar gemeen hebben: de kracht van vrouw zijn. Zoals bijna vier miljard vrouwen die in de wereld leven. Ze zijn allemaal wonderbaarlijk verschillend, allemaal krachtig. De hoofdrolspeelsters gaan gekleed in de nieuwe collectie en dit zijn hun krachten: Georgia’s power = de kracht van geduld, Lorena’s power = de kracht van familie, Chloé’s power = de kracht van intuïtie, Eva’s power = de kracht van plezier, Sabina’s power = de kracht van moederschap, Lovisa’s power = de kracht van empathie, Sabey’s power = de kracht van moed en Olivia’s power = de kracht van creativiteit.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Equal pay day bij LolaLiza
Jammer genoeg is er nog altijd geen gelijkheid in lonen. In België bedraagt de gender pay gap nog zo’n 6%. LolaLiza wil dit onder de aandacht brengen op een positieve manier en laat vrouwen dit weekend aan 6% korting shoppen. “Vrouwen verdienen 6% minder, dan moeten ze ook 6% minder betalen!” zo klinkt het. Volgens CEO Joachim Rubin draait het hier niet gewoon om de korting maar meer om de aandacht die zo wordt geschonken aan iets dat simpelweg niet zou mogen bestaan. “Vrouwen moeten hetzelfde loon krijgen voor hetzelfde werk, zo simpel is dat.”
Verder schenkt LolaLiza € 10.000 aan RoSa, een non-profit organisatie die gender awareness onder de aandacht brengt en de ongelijkheid tussen vrouwen en mannen in onze maatschappij aanpakt.
Clio Goldbrenner geeft het woord aan vrouwen
Speciaal voor Vrouwendag heeft het tassen- en schoenenlabel Clio Goldbrenner een video met interviews met 16 sterke vrouwen gelanceerd. Ze lijken op elkaar of net niet maar belichamen allemaal een vrouwelijke kracht, zij het in hun stem, gebaren of blik. Zangeres, advocate, artieste, schrijfster of onderneemster: iedereen heeft een ander verhaal, leeftijd, verschillende ambities en overtuigingen. Zoveel subtiliteiten die elk een unieke vrouwelijkheid uitdrukken, zonder filter en volledig vrij. No filter. Bold truths. Feminine Force. Women in real life. Kijk maar:
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
You can sweater
You can t-shirt
Femme League witte sokken
Femme League witte sweater
Femme League grijze sweater
Femme League sokken
Femme League witte t-shirt
Femme League grijze t-shirt
Limited edition T-shirt
Gestreepte sweater
Lange jeansrok
Gestreept hemd
Camel pantalon
Lila regenjasje
Zelfportret Laura Kampman
Zelfportret Wai Lin Tse
Zelfportret Grace Bukunmi
Zelfportret Amanda Charchian
Zelfportret Lottermann & Fuentes
Zelfportret Ewa-Marie Rundquist
Zelfportret Wang Ziqian
Zelfportret Gia Coppola
Geruite jas
Leren broek
Macramé tasje
Romantische maxi-rok
Ribfluwelen broek
Witte blouse met pofmouwen
Geruite rok
Korte leren short
Jeansjurk
Kaki blouse
Bloemenjurk
Geplooide top
Zwarte midi-jurk met bloemen
Ontdek deze powervrouwen
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier