FW23-collectie van e5.

Dit zijn, volgens onze Mode Enquête, jullie favoriete adressen

Begin deze zomer hielden Feeling, Flair, Libelle, Knack Weekend en Trends Style, samen e5, een ‘Grote Kleerkastenquête’. De belangrijkste bevindingen? Lees je hier.

Hoe vaak shoppen we?

Zo’n 4 op 10 vrouwen koopt minstens elke maand nieuwe kledij. Bij de mannen ligt dat cijfer wat lager: daar koopt 1 op 10 maandelijks iets nieuws. Bij de -35-jarigen shopt 1 op de 2 minstens maandelijks, bij de 65-plussers is dat 1 op 4.

Waarom shoppen we?

  • 58% van de mannen shopt om koopjes te doen, ook bij vrouwen is dit een belangrijke reden (54%)
  • 54% van de vrouwen shopt voor een bepaalde gelegenheid.
  • 1 op 3 vrouwen shopt naar aanleiding van een nieuw seizoen of puur als ontspanning.

De jongere leeftijdsgroepen houden minder vast aan het seizoensshoppen en geven meer dan de oudere leeftijdsgroepen aan voor een bepaalde gelegenheid te shoppen. Meer dan de oudere leeftijdsgroepen shoppen zij ook puur ter ontspanning.

4 op 10 vrouwen koopt minstens elke maand iets nieuws.

Waar shoppen we?

Betreft fysieke winkels koopt 92% kleding in modeketens, 89% in de boetieks en 72% in outlet stores. Online zijn websites van modeketens de populairste sites voor kledingaankopen (55%), gevolgd door Zalando (54%) en websites van modemerken (47%).

Hier halen we inspiratie

Inspiratie voor nieuwe kledij wordt in de eerste plaats nog gehaald uit de etalage van de winkel zelf (60%). Toch geeft ook meer dan de helft van de respondenten aan dat tijdschriften als inspiratiebron dienen. 1 op 2 -35-jarigen zoekt inspiratie voor nieuwe kledij op Instagram.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Dìt moet een kledingstuk bevatten

Als we kledij kiezen, letten we voornamelijk hierop:

  1. Het model (97%)
  2. De kleur (95%)
  3. De stof (93%)
  4. De prijs (91%)
  5. De stijl (89%)

Het gemak in onderhoud, advies van de winkelbediende en een retoucheservice worden belangrijker met de leeftijd.

Modetips

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

Gesponsorde content