Dit zijn de invloedrijkste mode- en beautymerken
Sinterklaas is in aantocht, de kerstman bereidt zijn slee voor en Nieuwjaar lonkt stilaan om de hoek. Kortom, het einde van het jaar nadert en dat betekent natuurlijk ook lijstjes, heel veel lijstjes. Zo ook de Teen Vogue/Goldman Sachs Brand Affinity Index, een lijst met ‘s werelds populairste mode- en beautymerken volgens de generatie millenials.
Elk jaar onderwerpen de breinen achter Teen Vogue en Goldman Sachs hun publiek a.k.a. de millenials aan een grote ondervraging en een Instagram-onderzoek. Het doel? Uitpluizen welke mode- en beautylabels de grootste impact hebben op hun leven, hun imago, hun zelfbeeld en hun aankopen.
Anno 2015 horen daar trouwens vijf nieuwkomers bij. Naast vaste waarden als H&M, Vicrotia’s Secret en Nike veroverden dit jaar ook Nars, Tiffany & Co, Nasty Gal, Adidas en Calvin Klein een plekje in de top 50. Dat laatste label heeft z'n succes ongetwijfeld te danken aan samenwerkingen met Justin Bieber en Kendall Jenner en een gloednieuwe campagne die helemaal rond het concept ‘sexting’ draait. Maar ook voor Adidas heeft de samenwerking met Mr. President Kanye West hen geen windeireieren gelegd.
Toch moeten deze vijf hot shots nog steeds onder doen voor deze 20 toplabels die het leven van elke jonge fashionista rulen:
- Forever 21
- Victoria's Secret Pink
- Victoria's Secret
- Nike
- Sephora
- M.A.C
- H&M
- Converse
- Urban Outfitters
- Target
- EOS
- Bath and Body Works
- Sephora Collection
- Urban Decay
- Vans
- Maybelline
- Louis Vuitton
- Steve Madden
- Marc Jacobs
- Free People
Zo weet je meteen waar je dit jaar best je kerstshopping kan doen.
Lees ook
Dit is de schoenentrend van 2015