Waarom iedereen lacht met deze nieuwe cups van Starbucks
Starbucks lanceert haar limited edition lentecups en iedereen heeft het geweten. Niet bepaald omdat hij zo baanbrekend mooi is of geweldig handig drinkt, wél omwille van deze aparte reden.
Vanaf 16 maart is hij beschikbaar maar nu al wordt er druk over getweet. De nieuwe Starbucksbeker heeft pastelkleurtjes voor de lente en in het midden een groot wit ei. Bij sommigen heeft dat ei al een leuk design, maar de meeste eitjes moeten nog een creatieve invulling krijgen. Het koffiemerk spoort daarmee haar klanten aan hun mooiste penkunsten boven te halen. Leuk, toch?
Maar naast veel ‘I love this, I can’t wait’ tweets zijn er evenveel tweets die aantonen hoe gek het design eigenlijk is. Veel mensen spotten een grote gelijkenis tussen het witte ei en de standaard profielfoto die verschijnt op Twitter als je nog geen persoonlijk beeld hebt gekozen.
the new Starbucks cups look...familiar! pic.twitter.com/J0XUsrWrrS
— Charlie Warzel (@cwarzel) 10 maart 2017
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Jammer voor Starbucks, maar het logo wordt op Twitter geassocieerd met ‘de rotte eieren’ van het sociaal medium. Ofte: mensen die graag vervelend doen of je uitschelden zonder enige reden.
The new Starbucks cups look like they’re here to tell you that the pay gap is a myth pic.twitter.com/CnSUJE3dQE
— Megan Lasher (@MeganLasher) 9 maart 2017
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Het populaire koffiemerk heeft dus ongewild een homage gebracht aan de Twitter trollen van de virtuele wereld. Niet zo’n goeie zet dus, en wat we ons ook afvragen: welke buzzy Starbuckslover gaat ooit de tijd hebben z’n eitje vol te kliederen? Voor diegenen die toch een momentje vinden, hopen wij dat ze expert zijn in tekenen op een cilindervormige koffiecup. Niet echt iets voor tekenklunzen, lijkt ons.
Koffieverslaving?
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier