Lidl komt met een modecollectie en je raadt nooit wie het gezicht wordt

Lise Milbou
Lise Milbou Lifestylejournalist

Bizar nieuws uit modeland. Er komt een nieuw label op de (super)markt en de naam is Lidl. Jep, dat lees je goed. De Duitse discountketen komt met een eigen collectie, een eigen fashion show én – het wordt nog gekker – een internationaal topmodel als gezicht.

Hier ontdek je welke Game of Thrones actrice onlangs de job van Scarlett Johansson overnam als nieuw gezicht van Dolce & Gabbana The One.

Heidi x Lidl

Lidl goes wild. We vielen al van onze bureaustoel toen we lazen dat ze binnenkort een eigen modecollectie lanceren, komt daar nog bij dat ze niemand minder dan topmodel Heidi Klum strikten voor hun campagne. Meer nog, de gloednieuwe lijn van Lidl draagt de signature van het 44-jarige model. Christine Braum, woordvoerder van Lidl Nederland legt de samenwerking graag even uit: ‘Heidi is een geweldige bron van inspiratie. Ze is in de fashion-metropolen van deze wereld kind aan huis, ademt energie en levenslust uit en is toch met beide benen op de grond gebleven. Ze past helemaal bij Lidl en onze klanten.’

Ook Heidi Klum zelf lijkt veel plezier gehad te hebben met het ontwerp van haar Lidl-lijn: ‘Ik hoop dat mijn collectie die ik voor Lidl heb ontwikkeld, in de smaak valt. Mij heeft het veel plezier gebracht. Ik hecht net als Lidl zeer veel waarde aan topproducten van goede kwaliteit tegen een superprijs. Want mode moet zorgen voor plezier en iedereen moet zich dit plezier kunnen veroorloven.’

Geen proefstuk

Het is niet de eerste keer dat Lidl een samenwerking aangaat met bekende koppen. Vorig jaar nog contacteerde de keten onze eigen Evy Gruyaert die het gezicht werd van een aantal verzorgingsproducten. Dagcrèmes maar ook oogschaduw, mascara, foundation en lippenstift werden door visagiste Angelique Vandewinkel bij de presentatrice aangebracht om de producten te promoten.

Ook internationale namen passeerden al de revue. Zo ging Lidl in 2016 al in zee met societyster Paris Hilton die een reeks haarapparaten op de markt bracht waaronder een haardroger en een krultang. Dat spotje zag er toen zo uit:

https://www.youtube.com/watch?v=i2js0xEtdqY

Daarnaast plant de supermarktketen een Lidl Fashion Week (no joke) die enkele keer per jaar zal plaatsvinden tussen – euh – de vleestoog en de groentenrayon. We zijn alvast benieuwd naar dit origineel concept...

De leukste samenwerkingen

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

Gesponsorde content