TikTok-trending: dit budgetvriendelijke beautyproduct wil jij uitproberen
We eisen steeds meer van cosmetica: we willen er beter uitzien én ons beter voelen. Het moet hightech zijn, maar betaalbaar. Gebruiksvriendelijk, maar met professioneel resultaat. Onze beautyredactrice tipt je de beautyfenomenen van dit najaar. Vandaag: de TikToktrend, haarparfum.
Haarparfum is de snelst groeiende parfumtrend op TikTok, om verschillende redenen. Het is een budgetvriendelijkere optie dan dure luxeparfums, de geur houdt langer op je haar dan op je huid én het is een subtiele, gesofisticeerde manier van parfumeren.
No alcohol, please
In de Verenigde Staten merkten parfumerieën de TikTok-hype aan een stijgende verkoop, maar in België was er alsnog geen toeloop. Al merkt Ioana Kroonen van de Brusselse nicheparfumerie Beauty by Kroonen wel dat de interesse toeneemt.
“Veel klanten uit het Midden-Oosten gebruiken het al in hun beautyroutine. En aangezien steeds meer merken het aanbieden, prikkelt dat de nieuwsgierigheid van klanten. Zeker voor de zomer is het een interessant alternatief voor wie geen parfum op de huid wil dragen. Een haarparfum bevat – in tegenstelling tot een eau de toilette – meestal geen alcohol en vaak zelfs verzorgende ingrediënten.”
Eens proberen?
L’interdit haarparfum (35 ml)
Blanche haarparfum (75 ml)
Coco Mademoiselle haarparfum (35 ml)
Do Son haarparfum (30 ml)
Miss Dior haarparfum (30 ml)
Baccarat Rouge 540 haarparfum (70 ml)
English Pear & Freesia haarparfum
Meer beauty
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier