GETEST: de on-the-go make-up collectie van L’Oréal Paris x Isabel Marant

Lise Milbou

Als wij ‘Isabel‘ horen denken wij automatisch ‘Marant‘, en dat niet enkel als we het over fashion hebben want de modeontwerpster brengt nu haar eerste make-uplijn uit in samenwerking met L’Oréal Paris. Ook op het vlak van beauty wil ze on-the-go producten creëren en haar ‘Most Wanted’ make-upcollectie bevat dan ook alle essentials voor een drukbezette dame.

Prêt-à-porter make-up

Looks van de catwalk overhevelen naar het echte leven, dat is de specialiteit van Isabel Marant. “Ik heb de uitdrukking prêt-à-porter altijd letterlijk genomen. Ik ben dan ook ongelooflijk gelukkig om de term te vertalen in een on-the-go make-upcollectie in samenwerking met L’Oréal Paris,” zegt Isabel Marant.

“Ik ontwierp deze make-up op dezelfde manier als mijn prêt-à-porter: je kunt hem dragen wanneer en waar je maar wilt. Ik vond het een schitterende ervaring om me te verdiepen in de make-uptechnologie en om de essentials die ik altijd al wilde ontwerpen te verwerken in een dag- en avondcollectie die zich leent tot een zowel natuurlijk als geraffineerd resultaat.”

Franse elegantie

“Deze samenwerking is modern en ademt Franse elegantie uit. Isabel Marant is één van de grote ontwerpsters die het helemaal zelf gemaakt hebben. Ze blijft steeds trouw aan zichzelf, staat op haar onafhankelijkheid en is de ideale partner voor ons merk dat net als zij elke vrouw overal ter wereld het gevoel wil geven dat ze het waard is,” aldus Pierre-Emmanuel Angeloglou, Global Brand President van L’Oréal Paris.

Het leuke aan heel het verhaal? De chique en tijdloze kleuren staan mooi bij zowat élke huidskleur.

De make-upcollectie

Smile – lipsticks

Smile - lipsticks

Smile – lipsticks

Color Riche, de emblematische matte lipstick van L’Oréal Paris en wereldwijd de best verkopende lipstick, kreeg van Isabel Marant een nieuwe look. De capsulecollectie bevat zeven tijdloze tinten: twee nude, drie rode en twee pruimentinten. Ze hebben een matte finish die het vochtgehalte van de lippen op peil houdt, ideaal als je supersnel en moeiteloos een elegante Parijse look wil (€ 16,99 bij Di).

Amaze – gloss

Amaze - gloss

Amaze – gloss

Deze 2-in-1 gloss heeft een transparante roze tint die zich aanpast aan de natuurlijke kleur van je huid. Als je hem rechtstreeks op je huid aanbrengt kan hij nogal plakkerig aanvoelen, dus voor een subtieler effect doe je best eerst wat op je hand. Eén toefje is al voldoende voor een sterke blos die heel de dag blijft (€ 16,99 bij Di).

Shine – highlighter

Shine - highlighter

Shine – highlighter

Deze perzikroze highlighter geeft je teint een (héél) discrete kleurtoets. Als de crèmetextuur in contact wordt gebracht met de huid verandert-ie in een poeder dat huidproblemen – denk aan pigmentvlekjes en roodheid – lichtjes blurt, je teint warmer maakt én het gezicht subtiel verheldert (€ 16,99 bij Di). Echt een highlighter kan je hem niet noemen, maar als primer waarover je jouw make-up aanbrengt, werkt-ie perfect.

L’Oréal Paris x Isabel Marant is verkrijgbaar sinds 19 september 2018 op www.di.be en sinds 27 september bij de Di-filialen.

Ook getest:

Video: behind the scenes bij Anke & Isabel van beautylabel CÎME
VIDEODAGBOEK: Tiany test de innovatieve Sisleÿa L’Intégral Anti-Âge La Cure
Maakt een serum onder je moisturizer het verschil? Wij vroegen het aan een expert
Van 's morgens tot 's avonds: zo lang blijft de Double Wear van Estée Lauder effectief zitten
Video: ontdek de beautygeheimen van Tiany Kiriloff
Feeling Beauty TV: tips om te contouren bij een dekkende foundation
Feeling Beauty TV: zo blijven je rode lippen heel de dag mooi
Feeling Beauty TV: zo creëer je snel een alledaagse zomerlook
Vlog: dit iconische merk is voortaan jouw expert voor de nacht
Feeling Beauty TV: in 5 stappen naar een natuurlijke glow
Video: dit styling trucje maakt volgens plus size model Myla Dalbesio het verschil
Please of be pleased? Dit zijn de keuzes van topmodel Myla Dalbesio
Onze beautyredactice test de nieuwste generatie reinigers
Redactrice Kristin test de beste highlighters voor jouw nieuwjaarsreceptie
Redactrice Kristin test de Brow Tattoo (€ 5,99) van Kruidvat
Video: Redactrice Kristin test de beautyproducten van Primark