Deze 8 cultbeautymerken shop je nu ook in België
Je hoeft niet langer op citytrip naar Londen, Parijs of New York om je beautycase aan te vullen: de hipste beautymerken van het moment zijn tegenwoordig ook in België te vinden. Dit zijn de 8 favoriete merken van onze beautyredactrice!
Pixi
Wat? Huidverzorging van de Britse make-up artist Petra Strand
Hype? Multifunctionele producten die je er instant beter doen uitzien
Bestseller: Glow Tonic
Info: 250 ml: 23,50 euro, bij Ici Paris XL. www.iciparisxl.com
Officine Universelle Buly 1803
Wat? Een 19e eeuwse Parijse parfumerie die 7 jaar geleden weer tot leven werd gewekt door het Parijse duo Victoire de Taillac & Ramdane Touhami.
Hype? Parfums, interieurgeuren en huidverzorging op basis van oude schoonheidsrecepten in prachtige verpakkingen
Bestseller: De lichaamsoliën.
Waar? 40 euro, exclusief bij Necessities. www.necessities-antwerp.com
Dr Barbara Sturm
Wat? Een Duitse orthopediste met een esthetisch centrum in Dusseldorf, die een verzorgingslijn in samenwerking met Duitse wetenschappers ontwikkelde.
Hype? Dr Sturm raakte bekend raakte door de vampire facial die Kim Kardashian op Instagram postte. Ook Gigi Hadid en Victoria Beckham zijn fan van haar huidverzorgingsproducten.
Bestseller: Glow Drops
Info : 30 ml : 125 euro, exclusief bij Fin Du Jour. www.findujour.com
Westman Atelier
Wat? De make-up lijn van de Amerikaanse topvisagiste Gucci Westman, die voornamelijk bestaat uit producten voor de teint.
Hype? Westman is populair bij half Hollywood omwille van haar natuurlijke ‘perfect skin’ techniek.
Bestseller: de foundations
Info: Vanaf 40 euro. Exclusief bij Skins in Gent. www.skins.nl
Sunday Riley
Wat? Sunday Riley is een Amerikaanse onderneemster die zelf haar producten ontwikkelt: cleane formules met activa van topkwaliteit en kalmerende ingrediënten.
Hype? Sunday Riley was een instant favoriet van influencers, die de mooie verpakkingen maar wat graag op hun socials deelden.
Bestseller: Good Genes, een glycolzuurbehandeling.
Info: 30 ml: 95 euro. Exclusief bij Skins in Gent. www.skins.nl
Biologique Recherche
Wat? Een eerder klassiek Frans instituutmerk waar de tweede generatie aan het roer staat.
Hype? een Frans insiders geheim, dat je enkel als klant van de beste schoonheidsinstituten kon kopen
Bestseller: de exfoliërende lotion P50.
Info: 150 ml: 56 euro. Te koop o.a. bij Senteurs d’Ailleurs. www.senteursdailleurs.com
Vintner’s Daughter
Wat? De Amerikaanse wijnmaakster April Gargiulo gelooft heilig in ‘minder maar beter’. Ze heeft 2 multifunctionele, duurzame verzorgingsproducten: een serum olie en een essence.
Hype? De duurzame, minimalistische filosofie van het merk past perfect in de tijdsgeest.
Bestseller? Het merk heeft nog maar 2 producten, maar het eerste Active Botanical serum olie die het merk lanceerde is nog altijd even populair.
Info: 30 ml: 200 euro, te koop bij Blos. www.blos-shop.com
Augustinus Bader
Wat? De Duitse professor ontwikkelde een gel waarmee brandwonden zo goed genazen dat de technologie ook werd toegepast in huidverzorging.
Hype? Het enthousiasme van enkele bevriende Hollywoodsterren op sociale media trok de aandacht van beautyjournalisten. Toen Victoria Beckham professor Bader vroeg om haar huidverzorgingslijn te ontwikkelen was de hype compleet.
Bestseller? The Cream
Info: 30 ml: 150 euro, o.a. te koop bij Beauty by Kroonen & Freshlab in Brussel. www.beautybykroonen.be