Dé beautytip: Beauty with a cause
Vanaf deze week zijn de nieuwste Viva Glam-lipsticks van M.A.C. te koop. Elk jaar komt M.A.C. met een special edition waarvan de volledige opbrengst gaat naar vrouwen, mannen en kinderen die leven met hiv of aids. De lipsticks zijn ondertussen echt collector's items geworden dankzij de unieke tinten, intense kleurpigmenten en de smeuïge textuur. Elke jaar wordt een iconisch gezicht aan de campagne verbonden (zo zagen we al Nicki Minaj, Rihanna en Lady Gaga passeren). Zij hebben allemaal gemeen dat ze veel lawaai kunnen maken voor dit goede doel. En wie maakt er tegenwoordig beter lawaai dan popfenomeen Miley Cyrus? Miley koos voor twee tinten vrolijk felroze. Make some noise!
Beeld: Miley Cyrus op het lanceringsevent in LA, hair by Andy LeCompte, styled by Simone Harouche, makeup by Miley. Photo credit: Michael Bruckner for Wire Image.
Feel.it's favoriete goede doel-producten
Deze lekkere bodycrème vol fair trade-ingrediënten zoals frisse aloë vera, romige karitéboter en zoet vanille-extract vind je bij Lush. 100% van de verkoopprijs wordt sinds 2007 geschonken aan kleine goede doelen verspreid over 13 landen.
Charity Pot van Lush (€ 20,30).
Evelyn Lauder droomde ervan om borstkanker te bestrijden. De speciale collectie Evelyn Lauder Dream Collection brengt hulde aan die droom en aan de moed van al degenen die nu tegen borstkanker strijden. 20% van de opbrengst van dit luxepoeder gaat naar Pink Ribbon en de Breast Cancer Research Foundation.
Evelyn Lauder Dream Compact van Estée Lauder (€ 141,70).
Voor elke aankoop van deze bioshampoo wordt een boom geplant. Jacques Rocher – de kleinzoon van Yves – steunt op die manier mee het milieuprogramma van de Verenigde Naties. De shampoo zelf is zacht voor het milieu en voor je haar. Het gladmakend citroenextract geeft je haar meer glans.
Glansshampoo van Yves Rocher (€ 2,45).
The Body Shop Foundation helpt goede doelen voor mensen, dieren en het milieu overal ter wereld. Ze zoeken steeds naar innovatieve projecten die de wereld positief veranderen. Met deze geurige handcrème help je een stukje van de wereld mooier maken.
Soft Hands Kind Heart van The Body Shop (€ 7,50).
Karitéboter is tegelijkertijd het beautygeheim én de bron van inkomsten van de vrouwen in Burkina Faso. L'Occitane zorgt voor een duurzame verwerking van karitéboter waarbij de vrouwen een eerlijke prijs voor hun werk krijgen. Op die manier steun je via aankoop van de voedende karitéproducten het vrouwelijke ondernemerschap in Burkina Faso
Shea Butter van L'Occitane (€ 30).