Getipt door Sofie Albrecht: de beautyontdekkingen van de maand
Beautyredacteur Sofie Albrecht spot nieuwe adressen, spraakmakende producten en iconische bestsellers.
2 in 1
Belgisch verzorgingsmerk Likami waagt zich aan verzorgende make-up, met een getint peptidenserum en vloeibare blush met voedende oliĆ«n. Het āSkinperfexā-serum dekt als een foundation en geeft een mooie glow, de āLumiblush Dropsā geven een kleurwaas die mooi versmelt met de huid.
Goed gevuld
Gespot: de eerste Marie-Stella-Maris-boetiek in Belgiƫ. Wie zijn lege producten wil laten bijvullen en de nieuwe lijn natuurlijke parfums wilt ontdekken, moet naar Antwerpen. Met het Nederlandse lifestylemerk heeft shoppingwijk De Wilde Zee er weer een beautyhotspot bij.
Marie-Stella-Maris: Lombardenvest 78, 2000 Antwerpen.
No shame
Kiehlās wil het taboe rond intieme hygiĆ«ne doorbreken met āPersonalsā, een beknopte verzorgingslijn. Met de āIngrown Hair & Tone-Correcting Intimate Dropsā (30 ml, ā¬ 49) vermijd je ingegroeide haartjes en een ongelijkmatige huidtoon. De āOver & Under Deodorantā (75 ml, ā¬ 30) bevat een cocktail van zachte zuren die ongewenste geurtjes neutraliseert in de oksels, borst, benen & schaamstreek.
Mysterieuzeneus
Mag het wat warmer en specialer voor jouw neus? Dan moet je āBlack Lacquerā eens proberen. De laatste Tom Ford is een kruidige houtgeur met verrassende noten van inkt, wierook en rum.
Eau De Parfum 30 ml: ā¬ 154,69 (was ā¬ 215).
Jarig
1. 40 jaar: M.A.C groeide in vier decennia uit tot een trendsettend, geĆ«ngageerd make-upmerk. Iconisch product is de āViva Glamā-lipstick, gekend voor zijn campagnes met iconen uit de lgbtq-gemeenschap, waarvan de opbrengsten integraal naar het M.A.C AIDS Fund gaan.
2. 60 jaar: Het bekendste luxemerk bij de kapper is ongetwijfeld KĆ©rastase, dat van haar wassen een schoonheidsritueel maakte. Iconisch product: āElixir Ultimeā-olie, vanaf nu navulbaar.
3. 70 jaar: Jacques Courtin-Clarins opende een verzorgingsinstituut in Parijs dat zou uitgroeien tot een van de grootste Europese huidverzorgingsmerken. Clarins heeft heel wat iconische producten, maar de absolute bestseller is āDouble Serumā, dat intussen zijn negende update kreeg.