Getipt door Sofie Albrecht: de beautyontdekkingen van de maand
Beautyredacteur Sofie Albrecht spot nieuwe adressen, spraakmakende producten en iconische bestsellers.
2 in 1
Belgisch verzorgingsmerk Likami waagt zich aan verzorgende make-up, met een getint peptidenserum en vloeibare blush met voedende oliën. Het ‘Skinperfex’-serum dekt als een foundation en geeft een mooie glow, de ‘Lumiblush Drops’ geven een kleurwaas die mooi versmelt met de huid.
Goed gevuld
Gespot: de eerste Marie-Stella-Maris-boetiek in België. Wie zijn lege producten wil laten bijvullen en de nieuwe lijn natuurlijke parfums wilt ontdekken, moet naar Antwerpen. Met het Nederlandse lifestylemerk heeft shoppingwijk De Wilde Zee er weer een beautyhotspot bij.
Marie-Stella-Maris: Lombardenvest 78, 2000 Antwerpen.
No shame
Kiehl’s wil het taboe rond intieme hygiëne doorbreken met ‘Personals’, een beknopte verzorgingslijn. Met de ‘Ingrown Hair & Tone-Correcting Intimate Drops’ (30 ml, € 49) vermijd je ingegroeide haartjes en een ongelijkmatige huidtoon. De ‘Over & Under Deodorant’ (75 ml, € 30) bevat een cocktail van zachte zuren die ongewenste geurtjes neutraliseert in de oksels, borst, benen & schaamstreek.
Mysterieuzeneus
Mag het wat warmer en specialer voor jouw neus? Dan moet je ‘Black Lacquer’ eens proberen. De laatste Tom Ford is een kruidige houtgeur met verrassende noten van inkt, wierook en rum.
Eau De Parfum 30 ml: € 154,69 (was € 215).
Jarig
1. 40 jaar: M.A.C groeide in vier decennia uit tot een trendsettend, geëngageerd make-upmerk. Iconisch product is de ‘Viva Glam’-lipstick, gekend voor zijn campagnes met iconen uit de lgbtq-gemeenschap, waarvan de opbrengsten integraal naar het M.A.C AIDS Fund gaan.
2. 60 jaar: Het bekendste luxemerk bij de kapper is ongetwijfeld Kérastase, dat van haar wassen een schoonheidsritueel maakte. Iconisch product: ‘Elixir Ultime’-olie, vanaf nu navulbaar.
3. 70 jaar: Jacques Courtin-Clarins opende een verzorgingsinstituut in Parijs dat zou uitgroeien tot een van de grootste Europese huidverzorgingsmerken. Clarins heeft heel wat iconische producten, maar de absolute bestseller is ‘Double Serum’, dat intussen zijn negende update kreeg.