Onze beautyjournaliste ontfutselde álle haargeheimen van Alexa Chung
Ze is de girl crush van onze mode-editor. Haar kapsel is een begrip, net zoals de Mulberry handtas die naar haar genoemd werd. Ze valt op door haar eigen stijl, waardoor ze vaste prik is op de best dressed lijstjes én ze al verschillende Style Awards voor in ontvangst mocht nemen. Sinds kort is ze ook ambassadrice voor de Pro Fiber verzorgingslijn en de Parisian Nudes kleuring van L’Oréal Professionel, die ons 10 minuten gaf met Alexa Chung.
Je bent journalist, auteur, model, modeontwerpster, ondernemer, influencer, stijlicoon, … Je bent een hoop dingen, maar wat ben je het liefst?
Ik denk dat alles wel past onder de paraplu van het ondernemen. Ik begon als model, mocht een tv programma presenteren en vandaar stelden verschillende merken een samenwerking voor. Elk project was een springplank naar het volgende. En al die dingen waren niet gebeurd zonder een ondernemende spirit.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Lees ook: een gesprek met Jeanne Damas: de ultieme Parisienne
Wat is je favoriet: make-up, huidverzorging, parfum of haar?
Alles, eigenlijk. Al ben ik wel geobsedeerd door mijn haar. Het eerste wat ik ’s morgens doe is de douche inspringen om mijn haar te wassen. Ik moet wel, ik voel me anders niet proper en mijn haar is erg fijn.
Heb je een fetish product?
Bodylotion! Ik heb de droogste huid, als een hagedis die 1000 jaar in de zon heeft liggen bakken tot hij is open gebarsten en in zand veranderd.
Hoe verzorg je je haar?
Ik was het vaak. Elke dag shampoo en conditioner, af en toe een Pro Fiber verzorging om het sterker en glanzender te maken. Voor de campagneshoot kreeg ik zo’n verzorging, dat is echte verwennerij!
Meest overschatte beautytrend?
Die gitzwarte getekende wenkbrauwen. Dat was erover!
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Wat is je grootste beautyzonde?
Ik vergeet vaak me te demaquilleren voor ik naar bed ga. Ik val gewoon direct in slaap.
Lees ook: 5 mode-lesjes die we kunnen leren van Scandinavische it-girls
Hoe belangrijk is je haar voor je?
Erg belangrijk! Voor een avondje uit wilde mijn kapper eens iets anders proberen en stak hij mijn haar op, strak achteruit gekamd. Ik voelde me de hele avond ongemakkelijk, kwetsbaar zelfs. Ik houd ervan om mijn haar rond mijn gezicht te hebben.
Je bent Brits en hebt Chinese roots, je hebt lang in New York gewoond en een hoog Parisienne gehalte als uithangbord van L’Oréal Professionel’s Parisian Nudes. Wat doet dat met een mens?
Ik heb typisch Britse humor, een beetje excentriek, denk ik. Ik herken niet echt iets typisch Aziatisch in mezelf, omdat mijn vader in Groot-Brittannië is opgegroeid. Hij zag er Aziatisch uit, maar is het niet echt. Jammer, want ik zou graag meer weten over die kant van de familie. Ik ben nooit traditioneel opgevoed. Mijn Amerikaans trekje is dat ik mijn ‘t’ inslik, omdat dat mijn accent wat zachter maakte. En ik heb er geleerd om positief te zijn. (overarticuleert): “Thank you so much! Ik had echt een gewéldige dag!” (maakt een kokhalsgeluid). Nu ben ik er beter in en zeg ik: “Het was écht leuk!” Ik houd ervan te denken dat ik een Frans kantje heb. Ik laat dat graag uitschijnen. Ik probeer Parijse vrienden te maken, omdat ik vind dat ze cooler zijn… Ik ben langzaam in hun wereld aan het infiltreren, maar dat lukt niet op een minuutje. Vrienden maken is moeilijk wanneer je 34 bent! (lacht)
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Wat maakt iemand mooi?
Iemands energie en charisma is soms zoveel groter dan de foto’s die je op Instagram ziet. Mensen kunnen mooi zijn voor verschillende redenen. Ik bewonder mensen die grappig zijn, dat vind ik aantrekkelijk. En mensen die aardig zijn.
Wat brengt de toekomst?
Ik heb net mijn eigen modelabel (Alexa Chung) gelanceerd, dus ben ik minder gehaast om op nieuwe projecten te springen. Eerst wil ik dat verder uitbouwen, daarna wil ik weer iets voor tv gaan doen, of podcasts maken.
Openingsbeeld: L’Oréal Professionnel